50 Countries rejseblog

Rejseplanlægning spaguide rejsetips

Sejltur med børn i Krabi bugten

Danske indlæg, Rejsetips, Thailand

Vi havde booket sejltur til i går, men turen blev aflyst på grund af dårlig vejr. Heldigvis var vejret bedre i dag og vi kom afsted.

Koh Yao Noi strand

Børnevenlige Thailand

Vi oplever gang på gang hvor børnevenligt land Thailand er. Både når vi spiser i villaen eller på restaurant er der særlig fokus på børnene, som får mad først og bliver underholdt af tjenerne.

Nysgerrig på villa ferie? Så læs mere her

På bådturen havde vi Tumlingen på 3 år og Babyen på 6 måneder med og de klarede turen uden at blive søsyge.

Sejltur fra Koh Yao Noi

Vi blev hentet på stranden i en longtailbåd, som er en lang træbåd med motor. Der var lige plads til alle 6 voksne, 2 børn og klapvognen.

Vi sejlede afsted lidt over 8, i en halv times tid, indtil vi kom til en lille lagune. Det var et ret godt sted at starte, for der var lavvandet nok til at Tumlingen godt ville med i vandet. Hun havde badevinger med og UV-dragt på.

Snorkling

Næste stop var snorkling, men selvom Tumling er en vandhund med sine dykkerbriller i poolen var hun ikke fan af det dybe vand. Så hun fik lov til at hjælpe kaptajnen med at fodre fisk, mens vi snorklede. Der var masser af fisk, søpindsvin og et par koraller. Det er ikke det bedste snorklingområde i Thailand, men den korte transporttid fra Koh Yao Noi gør stedet optimalt.

Strand og aber

Vi besøgte to strande, hvor vi kunne se på fisk fra vandkanten mens vi byggede sandslotte. Der var ikke var andre med vores båd, så vi bestemte selv hvor længe vi var hvert sted.

Vi kom forbi en ø med aber, som en anden båd var igang med at fodre.

Frokost på båden

Efter endnu en gang snorkling, fik vi lækker frokost på båden. Vandmelonen var skåret ud “med håndtag” som gjorde det lettere for små børnehænder at håndtere.

Babyen fik lov at komme kortvarigt ud af skyggen mens vi spiste. Resten af tiden blev tilbragt i skyggen i klapvognen.

Tips til sejlture med børn

Vælg en privat båd, så i selv kan tilpasse hvor lang tid i skal være afsted. Alternativt så vælg en halvdagstur, så udflugten ikke bliver for lang. Tag afsted så tidligt som muligt for at undgå middagssolen og menneskemængderne.

Det fungerede perfekt med klapvognen, så den lille kunne sove når hun ville.

Invester i en UV-dragt og solhat, så skal der væsentlig mindre solcreme til. Dragten fungere både på båden og i vandet og giver en kølende effekt så længe den er våd. Et andet godt køb er søsygearmbånd som kan købes på apoteket.

Vandmelon er den perfekte snack, for dens høje indhold af vand hjælper på væskebalancen.

Det kan give søsyge at svømme med redningsvest, så hvis det er forsvarligt, så erstat redningsvesten med et par badevinger når i skal i skal bade.

Vil du have flere tips til sjov på havet, så læs med her