50 Countries rejseblog

Rejseguide rejseplanlægning spaguide rejsetips

🇩🇰 Rejseminder Cains, Whitsundays og Great Barrier Reef

Australia, Danske indlæg

Jeg fløj fra Brisbane til Cairns som ligger i den nordlige del af Queendsland. Det ligner mest af alt en søvnig amerikansk  by, og vi fik set det meste af byen den første dag.

Det er ikke til at bade på strandene da der både er krokodiller og dødelige vandmand (I Australien er selv vandmændene dødelige, det er virkelig et land der gør meget for at slå en ihjel) så vi holdt os til lagunen den første dag.

Den anden dag var vi blevet lidt mere modige og tog bussen til Palm Cove Beach som dog ikke helt kan hamle op med strandene på Gold Coast og Byron Bay.

Tirsdag tog vi på bus tur til regnskoven hvor vi fik set en masse skønne vandfald hvor stenen var glatte nok til at rutsje  ned af, en vulkansk sø med utrolig blåt vand hvor man kunne springe i fra træerne (5 meter var rigeligt for min højdeskræk). Vi så også et kæmpe træ og en masse smuk natur

Vi spiste indisk og resten af aftenen gik på vores hostel hvor vi heldigvis havde fået lov at at være i tv stuen til vi skulle med bussen kl. 00.25. På hostel var de rigtig flinke og vi fik også charmeret os til et gratis tæppe så vi ikke skulle fryse på turen, tæppet havde nok ikke været vasket de sidste 5 år men det varmende fint.

Efter 11 timers buskørsel kom vi til Airlie Beach. Vi sejlede i 2 timer ud til vores ø, som er det første resort bygget på Whitsundays ørerne. Det kunne man også godt se da stedet var ret slidt, men omgivelserne var utrolig flotte.

Torsdag sejlede vi ud til Great Barrier Reef og snorklede, det var rigtig flot og vi fik set en masse fisk og koraler. Eftermiddagen gik på White Heaven beach som er en strand med meget fint hvidt sand.

Fredag startede med en 4 km gå tur som ifølge National Geographic er den flotteste i Australien, og der var bestemt også mange flotte syn undervejs. Efter en tidlig frokost gik turen tilbage til fastlandet.